„Rail Baltica“ Panevėžiui atvertų naujas plėtros perspektyvas

Spausdinti

 

2013 07 05 Panevėžio miesto savivaldybės vadovams, Tarybos nariams, Savivaldybės administracijos, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovams UAB „Sweco Lietuva“ pristatė pradedamą rengti europinio standarto geležinkelio trasos „Rail Baltica“ strateginį poveikio aplinkai vertinimą (SPAV).

 

UAB „Sweco Lietuva“ viceprezidentas Aidas Vaišnoras akcentavo, kad bendrovė svarstys geležinkelio linijos Kaunas-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena SPAV alternatyvias linijas Kaunas-Šiauliai-Latvija bei Kaunas-Panevėžys-Latvija. Atsižvelgus į SPAV rezultatus, bus parinktas tinkamiausias variantas. SPAV turi būti pateikta ir paskelbta visuomenei jau rugpjūtį. Rudenį galutinį sprendimą dėl geležinkelio plėtros turėtų priimti Vyriausybė.

UAB „Sweco Lietuva“ teigė, kad šioje vėžėje planuojamos teikti greitos standartinės traukinių paslaugos (traukinių greitis – 200-240 km/h). Kaip parodė Europos Komisijos inicijuota Didžiosios Britanijos kompanijos „Aecom“ atlikta studija, Lietuvai derėtų tiesti „Rail Baltica“ pro Panevėžį. Šiuo atveju trasa būtų trumpesnė (728 km), traukiniai greičiau pasiektų kelionės tikslą (keleiviniai nuo Varšuvos iki Talino nuvažiuotų per 4, krovininiai – 10 val.). Vėžė pro Šiaulius siektų 885 km, traukiniai važiuotų dvigubai ilgiau. Be to, Lietuva planuoja dar vieną didelį projektą - Rytų-Vakarų tarptautinį transporto koridorių Baltarusija-Radviliškis-Šiauliai-Telšiai-Klaipėda. Čia numatoma pakankamai didelė plėtra, per metus planuojama pervežti iki 100 mln. t krovinių per metus. Tad pro Šiaulius tiesiant ir „Rail Baltica“, ir numatant šį koridorių galėtų kilti nemažų techninių problemų. Tačiau Europos standartų geležinkelis pro Panevėžį būtų visiškai nauja statyba, o ne senosios rekonstrukcija.

Pasak UAB „Sweco Lietuva“ atstovų, atliekant SPAV projektas bus vertinamas 3 aspektais: poveikiu gamtinei, socialinei ir ekonominei aplinkai. Poveikio gamtai neturėtų kilti (tarp jų – karstiniam regionui), tačiau reikėtų rezervuoti trasai reikalingas teritorijas.

Pačiam Panevėžiui „Rail Baltica“ itin svarbi – miestui atsivertų visiškai kitokios plėtros perspektyvos.

Planuojama trasa eitų vakarine miesto dalimi – pro pramonės rajoną. Numatyta vėžė „Via Baltica“-Pasvalys-Paįstrys-Gegužinė-aplinkkelis-Panevėžio laisvoji ekonominė zona (LEZ)-aplinkkelis, už miesto – į rytus nuo Ramygalos (pro mažai apgyvendintas teritorijas). Kartu mieste atsirastų logistikos centras, nauja geležinkelio stotis (galima kad ir LEZ teritorijoje). Pasak UAB „Sweco Lietuva“, stotis turėtų būtų kuo labiau integruota arčiau miesto centro, nes žymiai padaugėtų turistų.

„Rail Baltica“ vėžė Lietuvoje turėtų būti statoma 2014-2020 m. ES paramos laikotarpiu.

„Manau, kad „Rail Baltica“ galėtų eiti viena ar kita Panevėžio teritorija. Dėl to galimi įvairūs svarstymai. O Savivaldybės taryba turėtų sutikti su bet kuriuo variantu, kuris eis pro miestą“, - savo poziciją išsakė PPAR generalinis direktorius Visvaldas Matkevičius.

Rašyti komentarą


Apsaugos kodas
Atnaujinti

Radijo komisas

Turinys Data
ieskau gyvenimo ir sielos drauges

ieskau gyvenimo ir sielos drauges ( / Kita)

Einam kartu per žemes akmenuota kelia, - Ne karta plove ašaros akis, Galbut, todel ir smilkiniai j...
01-24-2017
80 peržiūra(os)
Įdėti skelbimą Taisyklės

Kalendorius


Orai, orų prognozė Panevėžyje - Orai24.lt

Vardadieniai:


Apklausa

Kur dažniausiai klausotės radijo?





Reklama

AR facebook'e

Facebook Fanbox 1.5.x.0

Apklausa

Jūs esate čia:   ARNaujienosPanevėžio miesto ir rajono„Rail Baltica“ Panevėžiui atvertų naujas plėtros perspektyvas